سالن زیبایی گل نرگس

ارایه کلیه خدمات آرایش عروس،ترمیم و احیای مو،رنگ مو و لایت های ژورنالی ،کاشت ناخن و ...

سالن زیبایی گل نرگس

ارایه کلیه خدمات آرایش عروس،ترمیم و احیای مو،رنگ مو و لایت های ژورنالی ،کاشت ناخن و ...

کراتینه کردن مو

کراتینه کردن مو:

یک قاشق غذاخورى پر مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب،یک عدد موز،دو قاشق غذاخورى عسل،یک عدد زرده ى تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل موادو توى مخلوط کن بریزید و اونقدر هم بخوره که یک مخلوط یک دست و نرم و شل به دست بیاد

بیست دقیقه قبل از حموم روى موهاتون بمونه و بعد با شامپو بشورید.فوق العاده براى موهاى خشک و آسیب دیده و موخوره مفید هست(دو الى سه بار در هفته).

در افرادیکه موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو عمدتا با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می‌کند.

مهمترین عوارض کراتینه مو با مواد شیمایی :

– خطر سرطان:

فرمالدئید، یک ماده سرطانزاست که تقریبا در اغلب محصولات کراتینه مو یافت می‌شود. حتی نوع مشهور کراتین مو به نام نوع برزیلی حاوی فرمالدئید است. اگر چه بیشتر سالنهای زیبایی از ماسکهای مو برای پاک کردن فرمالدئید استفاده می‌کنند ولی هیچ روشی وجود ندارد که از جذب مقدار بسیار کم فرمالدئید از سطح پوست پیشگیری کند و فرمالدئید خاصیت بالقوه شدیدی برای بروز کانسر دارد. اگر چه تعداد کمی‌از محصولات کراتینه که فاقد فرمالدئید هستند وجود دارند ولی این مواد نتایج دلخواه را ندارند چرا که قدرت صاف کنندگی موها به دلیل وجود فرمالدئید است.

– ریزش مو:

مشکل بزرگ دیگر ریزش مو در تعدادی از مصرف کنندگان این روش است. دیده شده که موها پس از اولین شستشو از ریشه شروع به ریزش می‌کنند حتی اگر از محصولات مراقبت مو که در سالنها توصیه می‌شود، استفاده کنند.

بعلاوه غیر از ریزش مو، نازک شدن مو هم طی چند هفته پس از کراتینه مو دیده شده است.در این شرایط مراجعه به پزشک متخصص برای بررسی علت ریزش مو ضروری است و ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد ریزش مو باشد.

– واکنشهای حساسیتی:

مثل سایر مواردیکه برای مو انجام می‌شود، کراتینه کردن مو نیز با بروز واکنشهای آلرژیک در تعدادی از افراد همراه بوده است. این علائم شامل خارش و دانه‌های قرمز رنگ است که علائم معمول آلرژی محسوب می‌شوند باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید، در انتخاب این روش کمی‌تامل کنید.

عوارض جانبی ناشی از کراتینه کردن مو غالبا شدید است. شما ممکن است از فرم فریا وز موهای خود خسته شده باشید ولی باید دقت کنید که کراتینه کردن مو و به دنبال آن صاف شدن مو معمولا بیشتر از ۲۲ ماه دوام نمی‌آورد.

– تخریب ساختمان مو:

ممکن است موها بلافاصله پس از کراتینه کردن، براق و درخشنده شوند ولی این اتفاق دوام زیادی ندارد و ۳-۲ هفته پس از کراتینه کردن، قوام و بافت مو تغییر خواهد کرد. موها خشک و شکننده می‌شوند ولی فرم فر یا وز مو تغییر کرده و صاف شده است و بنابراین ممکن است توقعی که شما از صاف شدن مو در نظر داشتید پس از ۲ یا ۳ بار شستن تامین نشود.

چرا ماسک قهوه برای پوست مناسب است؟

قهوه برای پوست ما مناسب است زیرا غنی از کافئین و آنتی اکسیدان ها است. به همین دلیل است که صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی کافئین را به عنوان عنصر اصلی در محصولات خود ترکیب می کند. قهوه چین و چروک پوست را کاهش می دهد. با پیری زودرس پوست مقابله می کند. سیاهی و پف زیر چشم را کاهش می دهد. برای درمان سلولیت و کاهش لکه های رنگی روی پوست استفاده می شود. خاصیت ضد التهاب دارد و پوست را لایه برداری می کند و سلول های جدید را بازسازی می کند.

همچنین کافئین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می تواند  آسیب های ناشی از اشعه UV را بهبود بخشد و پوست را سالم نگه دارد.


برداشتن کاشت ناخن

داروی موثر رشد مو

رشد مو یک پروسه طبیعی است که متاسفانه با عوامل محیطی تحت تاثیر المان های ژنتیکی دچار مشکل می شود. هنگامی که بر سر راه این پروسه طبیعی موانعی قرار می گیرد، ریزش مو، شوره و یا مشکلات دیگری روی سر دیده می شود. این مشکلات و این ریزش مو این تفکر را به وجود می آورند که باید از محصولات مناسبی استفاده کرده و با تقویت موها و رشد موهای جدید، موهای ریخته شده قبلی را جبران کرد. اما این امر ساده نبوده و رشد موها خود یک پروسه دشوار است. به همین دلیل در این مقاله از سایت رژلب به بررسی مواد ومحصولات آرایشی بهداشتی مخصوص رشد مجدد موها پرداخته شده است.

 

بهترین داروهای مخصوص رشد مو

 کُرتیزُن
این دارو یکی از مواد موثر باری رشد موها بوده و نتایج بسیار مثبتی در موارد مختلف نشان داده است. کرتیزن را معمولا به صورت قرص مصرف کرده و یا به طور مستقیم روی سر تزریق می کنند. البته نسبت به آمپول ها و کرم ها، قرص ها نتیجه بهتری از خود نشان داده اند.

ماینوکسیدیل
یک داروی شناخته شده برای رشد موها، ماینوکسیدیل است که می تواند ریزش موها را هم کنترل کند. البته این دارو ماه ها طول می کشد تا نتیجه مطلوب را نشان دهد و مشاهدات و مطالعات مختلف در مورد این دارو نشان داده است که پس از توقف مصرف آن، ریزش موها مجدداً شروع می شود.

فایناستِراید
یکی از داروهای دیگر که می توان گفت هم تراز ماینوکسیدیل قرار می گیرد، فایناستراید است و به خصوص برای جلوگیری از ریزش الگوهای موی مردانه و جلوگیری از کچلی مردان تاثیرات مثبتی نشان داده است. این دارو ریزش موها را در خط رویش آن ها متوقف کرده و به رشد بهتر آن ها کمک می کند.


روغن گیاهی رزماری

گفته می شود که این داروی گیاهی برای رشد موها موثر بوده و درمان موفقی در ریزش مو از خود نشان داده است. متخصصین بسیاری این امر را تایید کرده و می گویند که مالیدن روغن رزماری روی پوست کف سر می تواند جریان خون بر روی سر را بهتر کرده و به رشد موها کمک کند.

 کالیوم کربنیکوم
این ماده دارویی هم می تواند به عنوان یک درمان موثر برای ریزش موها عمل کند. کالیوم کربنیکوم از پتاسیم کربنات ساخته شده و در جلوگیری از نازک شدن موها و خشکی آن ها تاثیرات به سزایی دارد. البته استفاده از این دارو باید توسط پزشک توصیه شود.


 سلیکا
یکی دیگر از داروهای موثر برای جلوگیری از ریزش موها و رشد مجدد آن ها سیلیکاست. سیلیکا به صورت مایع وجود داشته و به صورت دانه های ریزی روی موها نفوذ کرده و بافت موها را تقویت می کند.


 نیوکسین وایتامین
این دارو کاملا ریشه معدنی داشته و بیس آن ویتامین ها هستند. به علاوه از این دارو می توان به عنوان ماسک مو کمک گرفته و از آن به همراه شامپوها، نرم کننده ها و لوسیون های مو استفاده کرد. گفته می شود که این دارو به رشد موها هم کمک می کند.


دیفنیل سیکلو پِرُپِنُن (DPCP)
این دارو هم تاثیر زیادی برای رشد موها دارد و باید روی پوست سر مالیده شود. DPCP به صورت مایع در بازار وجود داشته و با زدن آن یک بار در هفته می توان ریشه موها را تقویت و از ریزش آن ها جلوگیری کرد.


 عصاره های لیکُرایس
این دارو در صورت مصرف صحیح به رشد موها کمک کرده و تاثیر معجزه آسایی در این امر دارد. این دارو به صورت کپسول و به صورت کرم وجود داشته و تاثیر به سزایی روی موها دارد.


چای سیج (گل مریمی)
این داروی گیاهی در بین پزشکان طب سنتی محبوب بوده و توصیه می شود. این چای را می توان برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرده و یا موها را با استفاده از آن شست تا تاثیر بیشتری داشته باشد.



مراقبت  کاشت ناخن

9 ماسک روشن کننده پوست

ماسک پوست

همه ما از تاثیر بی نظیر میوه ها روی سلامت و زیبایی پوست آگاه بوده و می دانیم که مصرف میوه ها و سبزیجات به زیبایی پوست کمک می کند. اما گاهی اوقات می توان به جای خوردن این خوراکی های خوشمزه از ماسک های آن ها روی پوست استفاده کرده و به درخشش پوست کمک کرد.


چگونه ماسک روشن کننده پوست با میوه تهیه کنیم؟

قبل از مالیدن ماسک روی پوست، پوست را شسته و لایه برداری کنید.
 تا جای ممکن میوه ها را له کنید.
تمام کارهای خود را انجام داده و با خیال راحت و بدون استرس ماسک را روی پوست تان قرار دهید.
 لباس های کهنه بپوشید تا در صورت ریختن ماسک، کثیفی لباس مشکلی نباشد.
برخی از ماسک ها رقیق هستند و به خوبی روی پوست نمی مانند. برای غلیظ تر کردن این ماسک ها بهتر است به آن ها کمی جو دو سر پرک اضافه کنید.
 بهتر است ماسک میوه را به گردن هم بمالید.
 عسل آبرسان است و اضافه کردن آن به ماسک مفید می باشد.
 آب لیمو باکتری ها را کشته، التهاب پوست را کم کرده و از بروز آکنه جلوگیری می کند.
 ماست چربی های اضافی پوست را کنترل می کند.
 شیر خاصیت تمیز کردن و آبرسانی دارد و انعطاف پذیری پوست را بالا می برد.
چای سبز به جوان سازی پوست کمک می کند.


ماسک های میوه برای زیبایی پوست

1. ماسک پاپایا و عسل

این میوه در طول سال وجود داشته و از آن جایی که سرشار از ویتامین آ و آنزیمی به نام پاپین است برای لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست مفید است. به علاوه این ماسک پوست را روشن تر می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک پوست

2 تکه پاپایا
 1 قاشق عسل


روش تهیه ماسک پوست

 پاپایا را له کرده و عسل را به آن اضافه کنید.
 روی پوست خشک و تمیز این مخلوط را مالیده و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید.
 صورت را با آب سرد شسته و به آرامی خشک کنید.
 در نهایت روی پوست مرطوب کننده بمالید.

این ماسک روشن کننده پوست برای خانم هایی که پوست خشکی دارند، مناسب است و باید هفته ای یک بار به کار رود.


2. ماسک آووکادو و کیوی

آووکادو یک میوه آنتی اکسیدان است و از آن جایی که حاوی آلفا و بتا کاروتین است، از پوست در مقابل آلودگی ها و رادیکال های آزاد محافظت می کند. این میوه برای از بین بردن علائم پیری تاثیر زیادی داشته و پوست را جوان تر نشان می دهد.
کیوی هم مانند آووکادو سرشار از ویتامین ث و ای است و با آبرسانی پوست آن را جوان تر نشان می دهد. به علاوه کیوی انعطاف پذیری پوست را بیشتر کرده و آن را جوان تر نشان می دهد.

مواد لازم برای تهیه ماسک پوست

1 آووکادو

 1 کیوی
1 قاشق عسل


روش تهیه ماسک پوست

 آووکادو کیوی را به خوبی له کرده و خمیری یک دست به وجود آورید.
 کمی عسل به آن اضافه کنید.
 آن را روی پوست صورت و گردن بمالید و صبر کنید.
 پس از 30 دقیقه پوست را با آب سرد شسته و خشک کنید.


این ماسک برای هر نوع پوستی مناسب است و می توان یک بار در هفته از آن استفاده کرد.


ماسک صورت

ماسک میوه



3. ماسک موز

موز سرشار از مواد معدنی و مغذی برای بدن و پوست است و با داشتن ویتامین ب6 و ویتامین ث برای جوان سازی و انعطاف پذیری پوست به کار می رود. موز حاوی آنتی اکسیدان بوده و از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک پوست

 نصف موز

 نصف قاشق عسل

 1 قاشق آب لیمو


روش تهیه ماسک پوست


 ابتدا موز را له کرده و آب لیمو را به آن اضافه کنید.
 آن را به خوبی هم زده و روی پوست بمالید.
20 دقیقه صبر کرده و سپس با آب سرد ماسک را بشویید.


این ماسک برای هر نوع پوست به خصوص پوست های چرب و آکنه خیز مناسب است.



4. ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به جذب بهتر اکسیژن پوست کمک کرده و از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. به علاوه گوجه فرنگی پوست را روشن کرده و از آن جایی که حاوی ویتامین آ، ث و آنتی اکسیدان است منافذ بیش از حد پوست را می بندد. به علاوه گوجه فرنگی یک لایه بردار مناسب برای پوست و درخشان نشان دادن آن می باشد.


مواد لازم برای تهیه ماسک پوست

1 گوجه فرنگی

 1 قاشق بلغور جو
1 قاشق ماست


روش تهیه ماسک پوست

 ابتدا گوجه فرنگی را له کرده و خمیری یکدست به دست آورید.
سپس ماست و بلغور جو را به آن اضافه کنید.
 ماسک را روی پوست صورت و گردن مالیده و 10 دقیقه برای شستن آن صبر کنید.


گوجه فرنگی برای هر پوستی مفید است و می توان هر هفته آن را روی پوست زد.



5. ماسک پوست پرتقال

پوست پرتقال با از بین بردن آلودگی های داخل منافذ پوست، آن را تمیز کرده و روی هر پوستی معجزه می کند. پوست پرتقال چربی های اضافی پوست را هم کنترل کرده و پوست را شاداب و درخشان نشان می دهد.

مواد لازم برای تهیه ماسک پوست

 3 پرتقال
 1 قاشق ماست
1 قاشق عسل


روش تهیه ماسک پوست

 پوست پرتقال را بکنید.
پوست ها را ریز کرده و به مدت 3 روز زیر آفتاب بگذارید تا خشک شوند.
پس از خشک شدن پوست ها، آن ها را پودر کنید.
 می توانید پوست پودر شده را در ظرفی ریخته و برای مصارف بعدی خود نگه دارید.
 برای ساخت خمیر ماسک، پودر پوست ها را با ماست و عسل ترکیب کرده و آن را روی پوست بمالید.
 20 دقیقه صبر کرده و سپس پوست را با آب سرد شستشو دهید.


این ماسک برای کسانی که پوست چربی دارند مناسب است و باید هفته ای یک بار استفاده شود.



6. ماسک خیار و شیر

خیار پوست را نرم و ریلکس می کند. به علاوه هر گونه التهابی با خیار از بین می رود. به علاوه خیار پوست را تمیز کرده و آلودگی های داخل منافذ پوست را از بین می برد؛ به گونه ای که پوست شاداب و درخشان دیده می شود.


مواد لازم برای تهیه ماسک پوست

 نصف خیار

 4/1 غنجان شیر
 1 قاشق عسل
 1 قاشق شکر قهوه ای


روش تهیه ماسک پوست

 خیار را پوست کنده و له کنید.

 شیر و عسل و شکر قهوه ای را به خوبی در هم ترکیب کرده و سپس آن را به خیار اضافه کنید.
 این مخلوط را روی پوست مالیده و پس از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.


ماسک خیار برای پوست های چرب، خشک و حساس مناسب بوده و می توان از آن هفته ای یک تا دو بار استفاده کرد.



7. ماسک شکلات و توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از وتامین ها و مواد معدنی است و با داشتن مقادیر بالای ویتامین ث با رادیکال های آزاد هوا جنگیده و از پیری پوست جلوگیری می کند. به علاوه توت فرنگی جوش های پوست را از بین برده و سلول های مرده پوست را از بین می برد. به علاوه توت فرنگی از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کرده و آن را شاداب و زیبا نشان می دهد.


مواد لازم برای تهیه ماسک پوست

 4 توت فرنگی

1 قاشق پودر شکلات
1 قاشق عسل


روش تهیه ماسک پوست

 توت فرنگی ها را له کنید تا خمیری یک دست به وجود آید.
 پودر کاکائو و عسل را به آن اضافه کنید.
 خمیر به دست آمده را روی پوست مالیده و پس از 15 دقیقه پوست را بشویید.


این نوع ماسک برای هر نوع پوستی مناسب است و می توان از آن یک بار در هفته استفاده کرد.


8. ماسک انگور و سیب

سیب سرشار از ویتامین ث بوده و به ساخت کلاژن کمک می کند. کلاژن نیز پوست را سفت تر کرده و از پیری آن جلوگیری می کند. همچنین سیب حاوی مس است. مس نیز به ساخت ملانین کمک کرده و از پوست در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند.
انگور نیز حاوی ویتامین ث بوده و به یکسان کرده توناژ پوست کمک می کند. همچنین انگور انعطاف پذیری پوست را بالا برده و از بروز آکنه و جوش جلوگیری می کند.


مواد لازم برای تهیه ماسک پوست

 نصف سیب

 7 دانه انگور


روش تهیه ماسک پوست

 ابتدا سیب را کاملا له کنید تا خمیر نرمی به دست آید.

 سپس آن را روی پوست تمیز مالیده و پس از 30 دقیقه با آب سرد بشویید.


صرف نظر از نوع پوست، این ماسک را می توان دو بار در هفته به کار برد.



9. ماسک انبه

انبه حاوی کلاژن بوده و از پیر شدن پوست جلوگیری می کند. به علاوه انبه پوست را تمیز کرده و از گرفتگی منافذ پوست جلوگیری می کند. همچننی انبه حاوی ویتامین آ، ث و به جوانسازی پوست کمک می کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک پوست

 1 انبه رسیده


روش تهیه ماسک پوست

 ابتدا گوشت انبه را جدا کرده و آن را به خوبی له کنید.
 سپس آن را روی پوستت صورت و گردن مالیده و پس از 30 دقیقه با آب بشویید.


این پوست برای هر نوع پوستی مناسب است و می توان از دو بار در هفته استفاده کرد.



بهترین روش کاشت ناخن

پر پشت شدن و تقویت مژه ها

یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی چشم ها مژه های چشم های شما هستند افرادی که مژه های پر پشت و بلندی دارند چشم های جذاب تری دارند. اگر مژه های شما کم پشت است بهتر است که از روش های خانگی و طبیعی برای تقویت مژه خود استفاده کنید.

داشتن مژه های پر پشت یکی از دغدغه های بزرگ برخی از افراد است از این رو بیشتر افراد برای پر پشت نشان دادن مژه های خود از روش های کاشت مژه و لوازم آرایشی های مختلف استفاده می کنند که خود این روش ها باعث ریزش مژه ها و کم پشت تر شدن مژه ها می شوند. بهترین روش برای تقویت مژه استفاده از مواد و گیاهان طبیعی است.

تقویت مژه ها با روش های طبیعی
بهترین روش های تقویت مژه

برای تقویت و رشد مژه های خود می توانید روزانه با شانه کوچکی مژه های خود را شانه بزنید شانه زدن مژه ها باعث رشد سریع آن ها می شود در ادامه مطلب ۵ روش طبیعی برای تقویت مژه را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

تقویت مژه با روش های خانگی
چای سبز راهی مطمئن برای تقویت مژه

برای درمان چشم و رفع آلودگی های چشمی در طب سنتی از چای برای شستشوی چشم ها استفاده می کنند. استفاده مکرر از چای سبز برای شستن چشم ها باعث رشد و تقویت و رشد مژه های شما می شود.

چای سبز
روغن زیتون و روغن کرچک برای پر پشت کردن مژه ها

روغن زیتون یکی از بهترین روش های طبیعی برای سلامت مو است. می توانید مقداری روغن زیتون و روغن کرچک را باهم مخلوط کنید و مخلوط این دو روغن را با گوش پاک کن روی مژه ها و لابلای مژه های و بر روی ریشه های مژه های خود بمالید استفاده از این دو روغن باعث می شود تا رشد مژه های شما بیشتر شود.

پر پشت کردن مژه ها با روغن های طبیعی تقویت مژه ها با روش های طبیعی
سفیده تخم مرغ و روغن کرچک

سفیده تخم مرغ برای پر پشت شدن ابرو ها و مژه ها مناسب است. می توانید مقداری سفیده تخم مرغ را با چند قطره روغن کرچک مخلوط کنید سپس این مخلوط را با کمک برس مژه بر روی مژه های خود قرار دهید بهتر است که این مخلوط از شب تا صبح بر روی مژه های شما بماند.

کرچک برای پر پشت کردن مژه ها
تقویت مژه
وازلین روش طبیعی مفید برای تقویت مژه

مقداری وازلین را با کمک برس مژه و یا گوش پاک کن بر روی مژه های خود قبل از خواب بمالید. استفاده از وازلین مژه های شما را پر پشت و بلند می کند. استفاده از وازلین در دراز مدت به طور مرتب رشد مژه ها را تسریع می بخشد.

وازلین
روغن هفت مغز برای پر پشت کردن مژه ها

روغن مغز از هفت دانه روغنی و مغذی تهیه شده است که این دانه ها عبارتند از : بادام تلخ و شیرین و فندق و سیاه دانه و پسته و فندق و کنجد و کرچک که هر کدام از این دانه ها به تنهایی بهترین تقویت کننده برای پوست و مو هستند و ترکیب این دانه ها با یکیدیگر روغن هفت مغز را از سایر روغن ها متمایز کرده است. می توانید مقداری روغن هفت مغز را با کمک برش مژه و یا گوش پاک کن بر روی مژه های خود قرار دهید.

5 روش طبیعی تقویت مژه

برای تقویت مژه های خود مقدار زیادی آب در طول شبانه روز بنوشید و هم چنین غذا هایی را که سرشار از ویتامین A هستند را در رژیم غذایی خود قرار دهید و حتما آرایش چشم هایتان را در هنگام خواب از روی مژه ها و چشم هایتان پاک کنید.